Mencari Doorgift, Candy Station, Kek, Cupcake, muffin etc

Tuesday, January 17, 2012

Perkembangan janin kembar - 32 minggu hamil

Tangan, kaki dan badan-badan kembar anda terus untuk mengisi dan mereka akhirnya berkadar saiz kepala mereka. Menjelang 32 minggu, mereka berat kira-kira 3.3 pounds/1.5 kilogram setiap satu dan kelihatan lebih seperti bayi yang baru lahir. Mereka mengukur kira-kira 16 inci / 41 sentimeter dari mahkota ke kaki.

Anda mungkin perasan bahawa kembar anda tidak bergerak sebanyak bulan ini. Jangan bimbang, mereka hanya berjalan keluar dari ruang dalam rahim anda. Selagi kerana anda boleh berasa mereka squirming, anda akan tahu bahawa mereka sedang denda. Percaya atau tidak, mereka masih mempunyai beberapa berkembang lakukan. Anda boleh mengharapkan mereka mendapat sekurang-kurangnya satu dan setengah pounds/600 gram lebih sebelum kelahiran.

Organ-organ kembar anda terus matang dan mereka lulus sejumlah besar air melalui pundi kencing mereka: amalan yang baik untuk membuang air kecil yang mereka akan lakukan selepas kelahiran. Tidak lama kemudian anda boleh tertanya-tanya apa yang kembar anda ingin imbasan otak menunjukkan bahawa fetus mempunyai tempoh tidur mimpi sekitar lapan bulan.

Sesetengah bayi mempunyai rambut yang sudah, yang lain mempunyai hanya satu wisps sahaja. Rambut tebal di lahir tidak bermakna rambut tebal kemudian, tetapi bayi dengan rambut halus selepas bersalin biasanya mempunyai rambut nipis dalam dewasa.

Kembar anda sudah harus bersiap-siap untuk penghantaran dengan mengubah terbalik - kepala mereka perlu menunjuk ke bawah. Doktor atau bidan akan memberi perhatian yang teliti terhadap kedudukan anda kembar pada minggu-minggu akan datang - kerana ada orang yang kembali bulat lagi.

Tengkorak-tengkorak kembar anda masih agak liat dan tidak menyertai dengan sepenuhnya, sebahagian supaya mereka dapat memudahkan saluran kelahiran yang agak sempit. Tetapi tulang mereka di seluruh badan-badan mereka pengerasan. Kulit janin juga secara beransur-ansur menjadi kurang merah dan berkedut.

Jika anda tidak sudah bercakap dengan kembar anda, ini adalah masa yang baik untuk memulakan - sebanyak 32 minggu pendengaran mereka lebih maju. Jangan berasa tidak masuk akal jika anda sudah berbual dalam ceramah bayi. Sesetengah bukti yang menunjukkan bahawa bayi yang baru lahir membayar perhatian yang lebih dekat dengan nada yang nyaring.

No comments:

Post a Comment