Mencari Doorgift, Candy Station, Kek, Cupcake, muffin etc

Tuesday, January 17, 2012

Perkembangan janin kembar - 28 minggu hamil

Pada 28 minggu kembar anda akan meningkat kepada kira-kira 15 inci / 38cm dari atas hingga ke hujung kaki (10 inci / 25,5 sentimeter dari mahkota untuk pantat haiwan) dan akan menimbang hampir £ 2 / 875g masing-masing.

Mata mereka terbuka dan tutup, mereka tidur dan bangun pada jangka masa yang tetap dan mereka boleh menghisap jari atau ibu jari.

Kembar pertumbuhan otak anda sangat pantas bulan ini. Alur ciri pada permukaan otak mula muncul, dan lebih tisu otak terjadi. Hampir semua janin bertindak balas terhadap bunyi menjelang akhir bulan ketujuh.

Kira-kira masa ini, kembar anda boleh membuka mata mereka dan menjadikan kepala mereka dalam utero jika mereka notis yang berterusan, cahaya terang bersinar dari luar. Lapisan lemak mereka membentuk. Pada kanak-kanak lelaki, buah zakar turun dari dekat buah pinggang melalui pangkal paha dalam perjalanan ke skrotum. Pada anak-anak gadis, kelentit yang agak terkemuka kerana ia tidak lagi dilindungi oleh labia masih kecil. Ini akan berkembang untuk meliputi dalam beberapa minggu terakhir sebelum kelahiran.

Rangka mereka pengerasan lebih. Walaupun kembar anda tidak lama lagi boleh melambatkan tumbuh panjang, mereka akan terus untuk mendapatkan berat badan sehingga mereka dilahirkan.

Pain dan / separuh sekitar satu liter cecair amnion sekarang mengelilingi setiap kembar anda, tetapi kelantangan yang berkurangan kerana mereka mendapat yang lebih besar dan mempunyai kurang ruang dalam rahim anda.

No comments:

Post a Comment