Mencari Doorgift, Candy Station, Kek, Cupcake, muffin etc

Tuesday, January 17, 2012

Perkembangan janin kembar - 24 minggu hamil

Sebanyak 24 minggu kembar anda manis seperti bayi yang baru lahir tetapi nipis - lemak "bayi" mereka belum lagi dibangunkan. Walaupun mereka mendapat lebih berat setiap hari, kulit mereka masih kelihatan berkedut kerana mereka perlu untuk mendapatkan lebih banyak berat badan. Bibir mereka adalah berbeza dan mata mereka terbentuk, walaupun iris (bahagian yang berwarna mata) masih kekurangan pigmen. Pankreas dan tiroid, adrenal dan kelenjar pituitari, yang penting dalam pengeluaran hormon, membangun beransur-ansur. Kening dan kelopak mata yang kecil kini boleh dilihat.

Malah awal ini, tanda-tanda awal gigi muncul dalam bentuk tunas gigi di bawah gusi. Sebelum anda tahu, kembar anda akan dilahirkan, dan tidak lama kemudian, gigi pertama mereka akan datang melalui.

Paru-paru kembar anda terus untuk membangunkan dan matang bersedia untuk bernafas. Mereka menelan tetapi mereka biasanya tidak akan membuang air besar pertama mereka (dipanggil meconium) sehingga selepas kelahiran. Bayi anda membuat bernafas pergerakan. Mereka tidak mempunyai udara di paru-paru mereka lagi tetapi ia adalah amalan penting untuk apabila mereka dilahirkan.

Lebih separuh daripada kembar dilahirkan sebelum tempoh (sebelum 37 minggu). Jika bayi anda dilahirkan sebelum 24 minggu, mereka hanya akan mempunyai peluang kecil untuk hidup (kurang daripada 10 peratus) walaupun dengan penjagaan yang betul. Tiap-tiap hari dalam rahim membuat perbezaan pada peringkat ini. Peluang mereka untuk hidup meningkat dengan cepat selepas 26 minggu, dan daripada 32 minggu mereka harus hidup jika mereka membesar secara normal.

No comments:

Post a Comment